یکشنبه 30 ارديبهشت 1403 - Sun 19 May 2024
  • ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید + فیلم

  • سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در جلفا/ آخرین اخبار از سانحه برای بالگرد رییس جمهور و هیات همراه/ توضیحات وزیر کشور دربارۀ حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور+جزئیات +فیلم

  • تکلیف پرسپولیس را استقلال مشخص می کند

  • شما طبق قانون شهید شده‌اید!

  • رئیسی: مرز ایران و آذربایجان را به مرز امید و فرصت بدل خواهیم کرد+ فیلم

  • رسانه می‌تواند در میدان نبرد، پیام‌آور امید باشد

  • حکم نهایی تتلو صادر شد

  • تاج: پیگیر فساد در فدراسیون هستیم

  • بودجه‌ها برای «سینما آزادی» هدر می‌روند!؟

  • چگونه یک دانشجو افسر سازمان سیا می‌شود؟+ عکس

  • علی کریمی بلاک شد!+ عکس

  • مطربی که رییس دستگاه دیپلماسی شد +فیلم

  • منتظر اعداد طلایی در شاخص باشید

  • امروز؛ افتتاح یک پروژه مهم، استراتژیک و بین‌المللی

  • مروری بر کارنامه تاریک ترین دوره اقتصاد ایران

  • سرزمینِ ایران؛ جشنِ رنگ در عروسی بختیاری

  • تصاویر: سیل در مشهد

  • از مجلس شورای اسلامی انتظار نبود!

  • ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز

  • یک صندلی و چند کاندیدا

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 112544
    تاریخ انتشار: 05/آذر/1397 - 09:56
    در حال بروزرسانی

    زلزله ۶.۴ ریشتری غرب کشور را لرزاند/ وقوع ۲ پس‌لرزه ۵ ریشتری/ تعداد مصدومان به ۴۲۲ نفر رسید +عکس و فیلم

    زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند.دو پس لرزه نسبتا شدید به قدرت ۵/۳ و حدود ۴/۵ ریشتر حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.

    زلزله ۶.۴ ریشتری غرب کشور را لرزاند/ وقوع ۲ پس‌لرزه ۵ ریشتری/ تعداد مصدومان به ۴۲۲ نفر رسید +عکس و فیلم

     این زلزله در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.

    مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۶.۴ ریشتر و  محل وقوع آن را استان کرمانشاه - حوالی سر پل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است.


    گزارش مقدماتی زمین‌لرزه


     بزرگی: ۶.۴
     محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب
     زمان وقوع: ۲۰:۰۷:۳۱
    طول جغرافیایی: ۴۵.۷
    عرض جغرافیایی: ۳۴.۳۸
    عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر

     نزدیک‌ترین شهرها:
    ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)
    ۱۸ کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
    ۳۳ کیلومتری گیلانغرب (کرمانشاه)
         
     نزدیکترین مراکز استان:
    ۱۰۶ کیلومتری ایلام
    ۱۲۷ کیلومتری کرمانشاه


    تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

    منابع محلی خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین وارد شده است و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.
    ساختمان جهاد کشاورزی سرپل ذهاب تخریب شد اعزام ۶ تیم امداد و نجات

    سرپرست اورژانس کشور از اعزام ۶ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.برق سرپل ذهاب وصل شد

    هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

    وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.
    عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

    جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

    وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

    وقوع ۲ پس‌لرزه ۵ ریشتری

    علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری گفت: زلزله به بزرگی ۶.۴ ریشتر و در عمق ۷ متری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب و ۱۸ کیلومتری قصر شیرین اتفاق افتاده است.

    وی با بیان اینکه ۴ پس‌لرزه بعد از زلزله رخداد یکی بزرگی یکی از این پس لرزه‌ها ۵ ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.

    مراجعه ۷۵ مصدوم به مراکز درمانی

    سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از مراجعه ۷۵ مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و گفت: ۳۰ نفر در گیلانغرب و ۴۵ نفر در سرپل ذهاب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

    وی افزود: برق سه شهر استان که قطع شده بود با تلاش تیم‌های امدادی وصل شد.

    افزایش مصدومان به ۱۱۵ نفر/ اوضاع تحت کنترل است

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا این لحظه گیلانغرب ۵۰ مصدوم، سرپل ذهاب ۵۰ مصدوم و قصرشیرین ۱۵ مصدوم داشته‌اند، اظهار کرد: تا این لحظه گزارشی در خصوص تلفات احتمالی به ما گزارش نشده است.

    وی با بیان اینکه ستاد بحران تشکیل شده و اوضاع تحت کنترل است، افزود: تیم‌های بررسی تخریب نیز در محل مستقر هستند.اعزام ۳۴ تیم ارزیاب و امدادی



    امداد و نجات هلال احمر از اعزام ۱۸ تیم ارزیاب از کرمانشاه، ۸ تیم آنست و ۸ تیم آوار از استان‌های لرستان، کردستان، همدان و ایلام به مناطق زلزله زده خبر داد.
    تمام ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است

    فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: از دقایق اولیه پس از زلزله با تشکیل ستاد بحران و آماده‌باش نیروهای سپاه اوضاع مناطق زلزله‌زده تحت کنترل بوده و همه ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است.


    مشکلی در تأمین سوخت نیست

    محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: مشکلی در تأمین سوخت در منطقه نیست و حاظر هستیم درصورت اعلام نیاز کمک های لازم را ارائه دهیم.


    مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام ۱۸ تیم امدادی از استان های همجوار کرمانشاه گفت: تا به این لحظه ۵۰ مصدوم از سرپل ذهاب، ۴۵ نفر از قصرشیرین و ۶۱ نفر از گیلانغرب به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

    وی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و اطلاعات ارسالی از سوی تیم‌های ارزیاب پیش بینی می‌شود خسارات زیادی نداشته باشیم.جاده‌ها و راه‌های ارتباطی باز است


    سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: جاده‌ها و راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده باز است.امتحانات میان‌ترم فردا در دانشگاه صنعتی کرمانشاه لغو شد


    معاون آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه: با توجه به زلزله امشب کرمانشاه و به منظور تامین آرامش روانی دانشجویان جلسات امتحان میان ترم فردا، پنجم آذرماه برگزار نشده و متعاقبا توسط اساتید برنامه‌ریزی و اعلام می‌شود.



    با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستور مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه- فردا تمامی دانشگاهها و مدارس کل استان در وعده های صبح و بعدازظهر تعطیل است.
    مصدومیت حدود ۲۰۰ نفر/ اعزام برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان

    هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عمده مصدومین به صورت سرپایی مداوا شده‌اند، گفت: برخی از مصدومین به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند.

    وی با اشاره به اینکه مطابق آخرین آمار در این زلزله حدود ۲۰۰ نفر مصدوم شده‌ است، تصریح کرد: اوضاع کاملا تحت کنترل است و هیچ نگرانی در موضوع مدیریت بحران نداریم.

    با تمام توان پای کار هستیم

    سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از همان لحظات اولیه پیگیر موضوع بوده‌اند و با فرمانده سپاه استان هماهنگی‌های لازم جهت ارائه کمک‌های مورد نیاز شده است، اظهار کرد: با جمع‌بندی‌های صورت گرفته در صورت نیاز آماده ارائه انواع کمک‌های امدادی به منطقه هستیم و با تمام توان پای کار هستیم و خواهیم بود. اوضاع کاملا تحت کنترل است



    امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش با بیان اینکه اوضاع با کمک مردم، نیروهای امدادی و مسلح تحت کنترل است، اظهار کرد: با حضور همه دستگاه‌ها از جمله نیروی مسلح و امدادی به مردم اعلام می‌کنیم که نگرانی از مناطق نداشته باشند.

    علی‌اصغر پیوندی مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی به منطقه گفت: اقلامی از جمله چادر، پتو، آب معدنی و ... به منطقه ارسال شد.


    **مصدومان زلزله استان کرمانشاه به ۲۶۰ نفر رسید

    هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از مصدومیت ۲۶۰ نفر در سه شهر درگیر این زلزله خبر داد و گفت: عمده مراجعان به مراکز درمانی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تعداد اندکی نیز به مرکز استان اعزام شده‌اند.

    وی افزود: بعد از تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان تمام مدیران به منطقه و بین مردم اعزام شده‌اند و جای نگرانی نیست.
    منطقه در امنیت کامل به سر می‌برد

    سردارمنوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مناطق زلزله‌زده استان در امنیت کامل به سر می‌برند، اظهار کرد: پلیس به حالت آماده‌باش درآمده و همه چیز تحت کنترل است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از شهروندان کرمانشاهی به خاطر ترس از وقوع زمین‌لرزه مجدد، به خیابان‌ها آمده‌اند و پلیس نیز برای تأمین امنیت در کنار آن‌ها حضور دارد.


    **اعزام یک لشکر به شهر سرپل‌ذهاب

    فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه از اعزام یک لشکر به شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب خبرداد. سردار بهمن ریحانی اظهار داشت: پس از وقوع زلزله امشب در مناطق غربی استان کرمانشاه یک لشکر با تمامی امکانات و تجهیزات به شهر سرپل‌ذهاب اعزام شد که پس از استقرار در منطقه تمامی نیازهای مردم همچون درمان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    **تماس واعظی با استاندار کرمانشاه در رابطه با زلزله

    درپی وقوع زلزله در کرمانشاه، محمود واعظی، به نمایندگی از حسن روحانی رئیس جمهور طی تماس های جداگانه با بازوند استاندار کرمانشاه و پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت منطقه را جویا شد.

    رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در تماس با استاندار کرمانشاه تاکید کرد که کلیه دستگاه ها و نهادهای مربوط  همه امکانات و ظرفیت های خود را برای کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده و به ویژه مصدومین این حادثه در اسرع وقت به خدمت بگیرند.

     ۴٢٢ تن آمار مصدومین زمین لرزه استان کرمانشاه تاساعت ١٢ شب

    اورژانس کشور جزئیات مصدومان زلزله غرب کشور را بدین شرح اعلام کرد:

     سرپل ذهاب ۲۰۹ مورد ۴مورد اعزام به کرمانشاه
    گیلانغرب ۱۰۲ مورد ۱۱مورد اعزام به کرمانشاه
     قصرشیرین ۹۵مورد اعزام۵مورد
    روانسر ۱۰مورد ۳مورد اعزام
    دالاهو ۶مورد یک مورد اعزام به اسلام آباد


    بیش از هزار تخت بیمارستانی در استانهای همجوار آماده باش هستند.
    ثبت بیش از 20 پس لرزه در استان کرمانشاه


    مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد، بیش از 20 پس لرزه در استان کرمانشاه ثبت شد
     مدارس و دانشگاههای استان کرمانشاه

     شورای هماهنگی مدیریت بحران اعلام کرد مدارس و دانشگاههای استان کرمانشاه در دو نوبت  امروز دوشنبه تعطیل است.  
      اورژانس کشور شمار مصدومان زلزله را 553 نفر اعلام کرد

    مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش مراجعات در مناطق زلزله زده به اورژانس تا کنون خبر داد و گفت: ۲۶۰ نفر در سرپل ذهاب ، ۱۲۶ نفر درگیلانغرب ، ۹۷  نفر در قصر شیرین ، ۱۲ نفر در روانسر، ۴۷ نفر اسلام آباد ، ۵ نفر ثلاث باباجانی و ۶ نفر در دالاهو که مجموعه ۵۵۳ نفر که از این تعداد ۳۳ نفر بستری شدند.


    وی اظهار داشت؛ اما از این تعداد تا کنون دو نفر از گیلانغرب به بیمارستان اسلام آباد و دونفر از قصر شیرین به بیمارستان سرپل ذهاب و دو نفر دیگر از قصر شیرین به کرمانشاه و دو نفر هم از روانسر به کرمانشاه منتقل شدند که همگی دچار آسیب دیدگی و شکستگی در هنگام فرار شدند.

    وی افزود: ۴۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده مشغول ارائه خدمت هستند و به هیچ عنوان تا کنون کشته ای از مراجع رسمی گزارش نشده است.

    منبع : حامیان ولایت

    نظرات بینندگان
    نظرات شما